Branża: Biznes

Rozwój usług największej platformy e-handlu podyktowany lokalizacją Allegro One – sieć odbioru zakupów tworzona dzięki ArcGIS Online

Wprowadzenie

Allegro to działająca od ponad 20 lat, największa platforma zakupowa w Polsce i jedna z największych firm e-commerce w Europie. Firma nieustannie rozwija swoje usługi dla klientów, czego przykładem jest ogólnopolska sieć maszyn paczkowych – One Box. Umożliwiają one prosty odbiór przedmiotów, zakupionych na tej platformie. Urządzenia te wyróżniają się przede wszystkim wyglądem. W odróżnieniu od podobnych obiektów są zielone i porośnięte żywą roślinnością.

Allegro ma ambitne cele dotyczące rozwoju sieci, a jednocześnie promuje rozwiązania efektywne kosztowo. By realizować założenia i podejmować trafne decyzje dotyczące ekspansji, firma korzysta z rozwiązań lokalizacyjnych od Esri Polska.

Wyzwania

  • Skuteczne wsparcie rozwoju ogólnopolskiej sieci punktów odbioru zamówień.
  • Możliwość płynnej analizy ogromnych zbiorów danych, pozyskiwanych wewnętrznie w firmie.
  • Sposób na maksymalne wykorzystanie potencjału zespołu i trafne typowanie lokalizacji.
  • Skuteczne metody kaskadowania założeń strategicznych ekspansji na zespoły pracujące w terenie.

Rozwiązania

Aby sprostać wyzwaniom i rozwinąć ogólnopolską sieć automatów paczkowych, Allegro postawiło na platformę ArcGIS Online, która pozwoliła szybko zbudować narzędzie dopasowane do potrzeb organizacji i dostosować je do wymagań zespołu ekspansji. Dzięki niej zbiory danych można zamienić w interaktywną mapę otoczenia, która pozwala przeanalizować potencjał danej lokalizacji, jako miejsca dla kolejnej maszyny, co ma kluczowe znaczenie dla powodzenia całej inwestycji.

By jeszcze mocniej zoptymalizować szereg procesów, narzędzie jest dziś np. rozbudowywane o technologie z obszaru machine learning. Inteligentna i dynamiczna platforma ma w najbliższej przyszłości pomóc Allegro w ekspansji sieci na pozostałych rynkach, gdzie działa firma, w tym w Czechach.

Korzyści

  • Łatwość wdrożenia oraz konfiguracji przyjaznego dla użytkowników interfejsu.
  • Możliwość wizualizacji ogromnych zbiorów danych na interaktywnych mapach.
  • Funkcja zasilenia map własnymi informacjami.
  • Szybkość i sprawność pracy oraz czytelność otrzymanych wyników ułatwiających podejmowanie korzystnych decyzji.
  • Możliwość użycia rozwiązania na urządzeniach mobilnych przez pracowników terenowych.

System daje nam odpowiedzi na pytania „gdzie?” i „dlaczego?”, co przekłada się na nasze tempo rozwoju i ekspansji. Można próbować przetwarzać i analizować dane w tabelach, ale to, co pokazuje mapa, nie równa się z niczym innym.

– Michał Kliś

Head of Location Intelligence

Uczestnicy projektu

Allegro

Esri Polska

Pobierz opis projektu

Pobierz PDF